Sunday, December 20, 2009

PROGRAM "KEMBALI KESEKOLAH"

Satu program yang dinamakan "Kembali Kesekolah" akan diadakan diBalaiIslam Paya Dalam bagi meraikan anak-anak yatim disekitar Kawasan Bukit katil.
Program yang akan diadakan setahun sekali ini merupakan anjuran dari Lujnah Kebajikan Kawasan Bukit Katil dengan kerjasama yang mantap dari lajnah Kebajikan Pemuda, Muslimat serta NISA Kawasan Bukit Katil.

Program yang melibatkan anak-anak Yatim dari Kawasan Bukit katil ini akan menerima sumbangan berbentuk wang, pakaian seragam, beg sekolah, kasut sekolah serta alattulis.

Terimakasih diucapkan kepada para dermawan yang memberikan sumbangan dari segala segi bagi menjayakan program ini.

Semuga program sebegini akan terus berjalan dengan lancar setiap tahun malah diharapkan juga agar bilangan para penerima juga akan bertambah setiap tahun.

Walaupun sering dilaungkan Melaka akan menjadi negeri yang maju pada tahun 2010, namun pada hakikatnya masih ramai lagi rakyat Melaka yang masih miskin . Kehidupan mereka bertambah sulit serta rumit apabila terpaksa berhadapan dengan harga barangan yang semakin melambung tinggi.

Sedangkan kehidupan bagi anak-anak yang mempunyai ibu serta bapa juga sedang berhadapan dengan berbagai masalah kehidupan , inikan pula bagi anak-anak yang telah kehilangan ayah samada meninggal dunia atau bercerai.

Oleh itu semoga dengan keperihatinan dari lujnah Kebajikan Kawasan, Pemuda, Muslimat serta NISA Kawasan dapat meringankan sedikit bebanan yang mereka tanggung sekaligus mendapat keredhaan ALLAH.

Diharapkan ahli-ahli PAS Kawasan Bukit katil dapat bersama-sama menghadirkan diri bagi menjayakan program bersama ini pada:

10 Muharam 1431/27 Disember 2009
Ahad
BalaiIslam Paya Dalam
2.30 petang.

JOM!!! "KEBAJIKAN ANAK YATIM TANGGUNGJAWAB BERSAMA"
JOM!!! INI PROGRAM KITA BERSAMA

No comments:

Post a Comment