Tuesday, June 15, 2010

TAK SEMESTINYA BULAN RAMADHAN SAJA


(Gambar- Ibu tunggal sedang sakit)




"TOLONG BAGI NAMA FAKIR MISKIN DALAM KAWASAN BUKIT KATIL.KALAU DAPAT SECEPAT MUNGKIN, ANAK YATIM DAN IBU TUNGGAL YG SUSAH PUN BOLEH", bunyi sms yang diterima dari YDP Bukit Katil semalam.



Bermaksud tugas di amanahkan mesti di jalankan. Tidak bermusim.



(Gambar-ibu tunggal)


"Berapa ramai nama-nama yang di perlukan" satu pertanyaan untuk kepastian.






"100 PUN TAK APA ELOKNYA ADA ALAMAT DAN NO TELEFON, ADA HAMBA ALLAH NAK INFAK." jawapan untuk kepastian.
Amanah mesti di teruskan.


(Gambar- ibu tunggal)
"Salam. Kak, tolong beri ana senarai nama2 yang kita beri sumbangan pada orang-orang miskin , akak tinggalkan pada helper akak, besok pagi ana ambil darinya" sms untuk Ketua DMPKBK, kerana senarai nama ada padanya, sms di hantar pada petang itu juga.


" Akak baru keluar ofis. Senarai kat ofis. Besok akak bawa balik" jawapan dari Ketua Muslimat. Padanya ada 130 senarai nama yang kami hantar sumbangan pada bulan Ramadhan.

Alhamdulillah, pada Ketua kebajikan ada 20 nama keluarga ibu-ibu tunggal dan pada Ketua muslimat ada 130 nama keluarga yang susah. Semuanya ada 150 keluarga.

"InsyaALLAH, bolehkah akak berikan 150 nama ,lusa (Rabu, 16 Jun) ? sms kepada YDP.

"BOLEH, JAZAKALLAH" jawapan YDP



Khamis lepas,10 Jun Profesor Hamirdin ada menelepon Ketua kebajikan supaya dapat mengenal pasti tempat Kawasan Bukit katil yang boleh di berikan sumbangan kerana ada orang dari perak yang akan memberikan zakat. Tarikh yang di kehendakkinya , sebelum berakhir bulan Jun 2010.

Alhamdulillah. Ramainya orang yang pemurah. Semuga ALLAH RAHMATI DAN BERKATI.






No comments:

Post a Comment