Thursday, July 18, 2013

PROGRAM JELAJAH RAMADHAN ADUN BUKIT BARU BERI SUMBANGAN DAN BANTUAN


















Bukit Baru : Sempena bulan Ramadhan yang mulia Adun Bukit Baru, Dr Md Khalid Kassim telah menjelajah Dun Bukit Baru bagi menyampaikan bantuan dan sumbangan kepada masjid dan surau serta penduduk-penduduk yang kurang bernasib baik.

Setakat ini Dr Khalid telah menyampaikan sumbangan kepada 3 buah masjid iaitu Masjid Kg Bukit Katil, Masjid Saidina Ali Bukit Katil dan Masjid Bukit Baru. 

Beliau juga telah menghulur bantuan berupa barang makanan kepada beberapa penduduk di Taman Bukit Katil Permai dan Bukit Pulau. 

"Program sumbangan akan diteruskan di mana pihak kami akan menziarahi surau-surau di sekitar Dun Bukit Baru, pihak kami sangat berpuashati dengan sambutan yang ditunjukkan oleh rakyat'

'Selain itu program bantuan untuk rakyat miskin, anak yatim dan sebagainya akan diaturkan sepanjang Ramadhan ini bagi meringankan sedikit beban mereka' ujar Dr Khalid.

Program bantuan dan sumbangan ini adalah antara program yang diaturkan oleh Pusat Khidmat Masyarakat Adun Bukit Baru sempena bulan Ramadhan dan ianya akan diteruskan dari masa ke semasa tidak hanya pada bulan Ramadhan. Selain dari program ini, beberapa program berbuka puasa, jelajah masjid dan surau dan sebagainya juga telah diatur oleh pihaknya.

Sementara itu Pegawai Media Pusat Khidmat Adun Bukit Baru, Haji Yassim Musa berkata pihaknya telah mengaturkan program lawatan rasmi bertemu dengan jabatan-jabatan kerajaan dan NGO.

'Pihak Pusat Khidmat Masyarakat Adun Bukit Baru juga akan mengaturkan beberapa program khusus seperti lawatan rasmi ke Jabatan-Jabatan Kerajaan, pertemuan dengan NGO dan sebagainya" 

'Hubungan yang berterusan dan akrab antara Adun, Jabatan kerajaan dan rakyat amat penting bagi memastikan semua masalah rakyat dapat dikenalpasti dan diselesaikan"ujar Hj Yassim yang juga merupakan Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Bukit Katil.


No comments:

Post a Comment