Monday, August 25, 2014

MESYUARAT AGUNG PAS KAWASAN BUKIT KATIL BERJALAN LANCAR

Bukit Katil : Mesyuarat Agung PAS Kawasan Bukit Katil kali ke 11 berjalan lancar Sabtu lalu. Mesyuarat tersebut dirasmikan oleh Pesuruhjaya PAS Johor, YB Hj Aminolhuda Hassan yang juga merupakan Adun Parti Yaani.

Dalam ucapan Aminolhuda mengingat ahli PAS supaya sentiasa peka kepada situasi sekeliling bagi memastikan PAS tetap relevan dan berada di mana sahaja.

"Ahli PAS mesti peka, sensitif dan sentiasa bersedia untuk menangani isu-isu rakyat dan membantu mereka."

"Kita juga mesti melaksanakan tugas dengan komited, melakukan perancangan yang baik dan bekerja dalam satu pasukan" ujar beliau.

Aminolhuda juga mengingatkan ahli PAS khususnya di Bukit Baru supaya membantu Adun tunggal PAS iaitu YB Dr Khalid Kassim dengan semaksima mungkin bagi memastikan beliau dapat berperanan dan menjadi model kepada Dun lain.

"YB tidak boleh buat kerja seorang, tak larat, kita semua kena bantu dalam apa segi sekalipun, banyak tugas YB yang memerlukan sokongan dan dokongan kita semua" tambah beliau.

Pada mesyuarat agung kali ini Cawangan Kg Bukit Bayan diisytiharkan sebagai cawangan terbaik. Antara kriteria pemilihan cawangan terbaik ialah berjaya menguruskan PASTI, jumlah keahlian baru yang ramai, ada pejabat atau markas, berjaya mengadakan ceramah, usrah, kuliah, tazkirah, program kebajikan dan sebagainya.

Sementara itu perwakilan dari cawangan-cawangan PAS dalam kawasan Bukit Katil mengucap tahniah kepada panitia mesyuarat agung kerana berjaya menceriakan mesyuarat kali ini dengan pentas yang cantik, suasana yang kondusif, ada beg perwakilan, tanda nama cawangan dan AJK Kawasan, perjalanan yang lancar dan lain-lain.

"Biasalah ada kekurangan di sana-sini kita boleh perbaiki pada masa hadapan" ujar perwakilan dari sebuah cawangan yang tidak mahu namanya disenaraikan.

Mesyuarat agung kali ini diadakan di Kompleks PAS Bukit Katil.

Gambar atas sekali : Saf kepimpinan PAS Kawasan
Gambar tengah : YDP menyampaikan cenderahati kepada perasmi
Gambar bawah sekali : YDP menyampaikan cenderahati kepada pemenang anugerah cawangan terbaik 2013/2014.


No comments:

Post a Comment