Friday, October 16, 2009

BUKAN MELAYU TERIMA SKIM PENYAYANG

Seorang penduduk di Taman Seri Jati Batu Berendam, En Ng Boon Peng menjadi penerima pertama Skim Penyayang bagi kaum Tionghua sejak skim dilancarkan beberapa bulan lalu.

En Ng yang menjadi waris kepada mendiang isterinya, Lim Geok Kuai menerima cek RM7,000 dari skim ini di kediaman beliau Rabu lalu. Cek tersebut disampaikan oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Ustaz Abdul Ghani Rahman.

PAS Kawasan Bukit Katil sangat berbesar hati dan berterima kasih kepada Skim Penyayang kerana membantu meringankan beban yang ditanggung oleh En Ng yang kematian isterinya itu baru-baru ini. Isterinya meninggal kerana barah payu dara di Hospital Besar Melaka.

"Saya banyak terima kasih saya PAS kerana bantu saya, ini wang saya akan guna untuk anak-anak saya"

"Saya sedih sebab bini saya sudah tiada dan tak dapat sama-sama dengan saya" kata Ng ketika di minta berucap sedikit selepas menerima cek tersebut.

PAS Kawasan menyeru kepada seluruh rakyat Melaka supaya menyertai Skim ini kerana ia ternyata dapat membantu meringankan beban yang ditimpa sesiapa sahaja yang menerima musibah kematian waris tersayang.

Skim ini hanya mengenakan bayaran sebanyak RM20.00 setahun. Manfaat yang diperolehi oleh waris ialah RM7000 untuk pencarum yang berumur 18-65 tahun dan RM2000 bagi pencarum yang berumur 66-80 tahun.

Segala pertanyaan boleh diajukan kepada talian 06-284 1780 dan 016-2772288

No comments:

Post a Comment