Thursday, June 11, 2009

MERANGKUL BUKAN MEMINGGIR

BISMILLAHIR RAHMAANIR RAHIIM“Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami (Allah) telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan keturunan, supaya kamu saling berkenalan (dan beramah mesra diantara satu sama lain). Sesungguhnya orang yang paling mulia dari kalangan kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa dari kalangan kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam Pengetahuan (akan keadaan dan amalan kamu).” (Surah Al-Hujurat: Ayat 13)




AIR KEROH- 11 Jun

Ketua Kebajikan Kawasan Bukit Katil telah berpeluang menziarahi kematian kepada jiran anak usrah yang tinggal diAyer Keroh yang dikenali sebagai "Bibi"yang berugama Budha sebelum mayatnya dibawa untuk dikebumikan di tanah perkuburan.

Turut disertakan dengan sedikit sumbangan diatas nama PAS Kaw Bukit Katil dalam usaha untuk mengenali diantara satu sama lain terutama dalam mengenali budaya orang-orang yang bukan beragama Islam..Semuga kita dapat meneruskan sikap yang lebih terbuka dengan bersikap merangkul dan tidak meminggir walau apapun agama dan bangsa seseorang.














No comments:

Post a Comment