Monday, May 4, 2009

MESYUARAT AGUNG TELAH SELESAI MASA UNTUK BEKERJA KUAT

Mesyuarat Agung PAS Kawasan Bukit Katil selamat dilangsungkan pada 3 Mei 2009 bertempat di INB Resort Ayer Keroh. Perasmian telah dilakukan oleh Naib Presiden PAS Haji Mohammad Sabu.

Pada mesyuarat tersebut PAS Kawasan Bukit Katil menempa sejarah apabila kesemua 3 jawatan utama iaitu YDP, TYDP dan NYDP disandang oleh muka baru tanpa sebarang pertadingan. Sofi Wahab dan Hj Mohd Ali Sharif dipilih sebagai YDP dan TYDP manakala Haji Ismail Ahmad diamanahkan sebagai NYDP.

Sementara Ustaz Nurkhairi Yusof dipilih sebagai Ketua Urusan Ulama' selepas mengenepikan penyandangnya Ustaz Mohd Khairi Abdul Aziz.

AJK yang dilantik adalah Ramli Dalip, Haji Salamat Aman, Haji Salim Tahir, Haji Mohd Diah Abdul, Haji Abdullah Ahmad, Haji Yassim Musa, Mustaffa Ali, Ustaz Abu Bakar Ramle, Masturah Hassan, Ropisah Nordin, Haji Hedzir Abdul Rahman, Zainal Mohamad, Haji Ab Rahhim Idris, Mohd Yani Ismail dan lain-lain.

Sekarang tibalah masanya memacu semula perjuangan setelah kepimpinan penggal ini dipilih. Rata-rata perwakilan menyifatkan kepimpinan kali ini adalah terdiri dari muka-muka lama cuma jawatan sahaja yang bertukar tangan.

Insya Allah dengan semangat dan azam yang tinggi PAS Kawasan Bukit Katil akan terus maju dan menjadi peneraju kepada kemenangan PR di Negeri Melaka ini.

No comments:

Post a Comment