Saturday, May 16, 2009

YANG DIHEBOHKAN DLM BLOG UMNO

Assalamualaikum,
Majalah Melenia Muslim sejak dua tiga bulan kebelakangan sering datang ke peti surat saya dipejabat. Ia diberi secara percuma. Saya belek belek isi setiap keluaran, tetapi keran ia bahan propaganda UMNO, maka ia tinggal sebagai kertas bercetak sahaja di atas meja saya.

Tetapi isu di atas seolah menjadi satu penawar yang manis bermadu untuk umnoriyyun, sehingga ada yang terpesona dengan kupasan isu oleh seorang sahibussamahah.

Ada blog UMNO yang highlight isu ini.

Sedutan yang menggembirakan umnoriyyun:

MM: Adakah penyelesaian terbaik antara Nizar dan Zambry yang sama-sama Melayu?

Harussani: Mereka tidak rebut kuasa. Cuma mereka(UMNO) bagi tahu pada sultan sekarang BN lebih daripada PR. Itu saja. Pasal dua wakil rakyat PR dan seorang kembali kepada BN. Terimalah hakikat tu. Tapi mereka tidak boleh terima. Sekarang majoriti wakil rakyat memihak BN.

Kalau kita mengasihi orang kafir itu haram. Kita boleh berbaik dengan orang kafir tapi kita tidak boleh berkasih dengan orang kafir. Kenapa kita lebih menyayangi orang kafir daripada sayang orang Islam? Orang Islam kita sanggup maki hamun, orang kafir kita berpeluk peluk pula.

Macam kes Elizabeth Wong memang dia jelas buat maksiat. Kenapa Ketua Muslimat PAS peluk sampai menangis, dan macam mana Nik Aziz (MB Kelantan) boleh menyokong isu ini. Sedangkan kita tahu mereka tidak akan sokong Islam. Tengok saja Ketua DAP kata:"langkah mayat saya dulu"



Bila saya telah jengah tulisan tersebut, saya kata ah, typical pembodek. Mindset telah dicetak oleh persepsi awal.

Otak anda pun jenis cetak-siap ke?

No comments:

Post a Comment